Hiro Arikawa: Az utazó macska krónikája

Jó néhányszor már beleszaladtam bűn rossz, de agyon hypolt könyvekbe. Ezt a regényt pontosan e miatt csúsztattam folyamatosan egyre hátrébb a várólistámon, de erőt vettem magamon, és belekezdtem az olvasásába.

Nana - egy igazán szerencsés kandúr - egy baleset következtében Szatoruhoz kerül, és a kis csavargóból hamar házi macska lesz. Öt évig élnek együtt egy pici lakásban Tokióban, amikor is elkezdődik Nana utazása, mert Szatoru nem tud tovább gondoskodni a kis barátjáról. A férfi beülteti az ezüst színű autójába a macskát, és elindulnak felkeresni a leendő gazdákat, akik nem mások, mint Szatoru régen látott barátai. 

Szeretem a japán írók könyveit, mert olyan atmoszférát teremtenek, amivel más íróktól még nem találkoztam. Nanával együtt ismerhettem meg Szatoru életét, amivel megnyílt előttem a japán családok egy kis részlete. A könyv felétől már kiderül, hogy miért olyan halaszthatatlan Szatorunak új gazdát találni. Ha lehet azt mondani, akkor ez egy gyönyörű utazás aminek a vége megváltozhatatlan.

Megsirattam, és nem is értem, hogy miért féltem ettől a könyvecskétől. Bár fájdalmasan érintett a cselekmény, mégis lelket melengető a történet, ahol Nana narrátorként átkalauzol Szatoru életén. De a szomorúság mellett rengeteget nevettem is, hiszen a szerző nagyon jól ismeri a macskákat, és Nanát egy igazán szerethető szőrgombóccá alakította.
10/10
Kiadó: Művelt Nép
Kiadás éve: 2019
Terjedelem: 300 oldal
Fordította: Márton Lilla

Fülszöveg:
"Néha messzire kell utaznod, hogy megtaláld azt, ami ott van előtted
Nana úton van, de nem biztos benne, hová tart. A lényeg az, hogy imádott gazdája, Szatoru mellett terpeszkedhet az ezüstszínű furgon anyósülésén. Szatoru nagyon szeretne találkozni három régi, ifjúkori barátjával, Nana azonban nem tudja, miért, a férfi pedig nem akarja elmondani.
A ritka szelídséggel és humorral elmesélt történet, amely Japán változó évszakaiban játszódik, az élet váratlan fordulatainak csodáját és örömét mutatja be.
Arra tanít, hogy tudjuk, mikor adjunk, és mikor kapjunk.
Több mint egymillió olvasót indított már meg világszerte a kedvesség és igazság üzenete.
Egy csodálatos történet hűségről és barátságról."

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések