Colin Falconer: A selyemút

Egy ideje el szerettem volna olvasni ezt a könyvet, de csak nemrég tudtam megszerezni. Imádtam a fülszövegét keresztény templomosok, szaracén harcosok és a mongol törzsek párosítására nagyon kíváncsi voltam.

A túl hitbuzgó Domonkos-rendi szerzetes William, azt a feladatot kapja a pápától, hogy térítse meg a mongol nagykánt. Kísérője egy templomos lovag, Josseran, aki komoly lelkiismereti problémákkal küzd, múltjától nem tud megszabadulni. A lovagnak egy titkos küldetése is van, szövetségre kell lépnie a mongolokkal, hogy együttes erőkkel kiűzzék a Szentföldről a szaracénokat. A küldetés szinte lehetetlennek tűnik, sem a templomos sem a szerzetes nincs felkészülve azokra a nehézségekre, amik a hosszú, több hónapon át tartó út során érik őket. Hol a hideggel, hol a tikkasztó hőséggel kell megküzdeniük, és nem utolsó sorban az idegen kultúrát is magukévá kell tenniük, ha azt akarják, hogy emberszámba vegyék őket. Ha az út nehézsége nem volna elég, a mongolok új kánt akarnak választani, és a szereplőink egy polgárháborúval sújtott birodalomba kerülnek.
A keresztények kíséretének vezetője egy különleges mongol lány, Kutulun, aki nemcsak népe sámánja, hanem nagyszerű vezető és harcos. Josseran képtelen kiverni a fejéből a lányt, és ahogy telnek a hetek, úgy alakul ki valamilyenféle kötelék közöttük.

Rengetegszer mondtam már, hogy igazából nem vagyok a romantikus könyvekért. Talán pont azért tetszett annyira ez a regény, mert bár megtalálható a szerelmi szál, mégis nem ez van előtérben. Helyette megismerhetjük Josseran és William gondolatait, félelmeit, és ami a legnagyszerűbb a hosszú és fáradságos út részleteit, tájait. A Szentföld kuszaságát, a hegyek vadságát és a sivatagok perzselő hőségét érezheti az olvasó. Mint egy gyönyörű természeti film képei jelennek meg a lelki szemeink előtt, kiegészítve az érdekes kulturális különbségekkel, szokásokkal. Josseran bátor, okos, de megtört férfi, hamar beilleszkedik a mongolokhoz. Míg William bigott, túlnyomó részt ostoba hozzáállásával, csak hátráltató tényező. Amit tett számomra elfogadhatatlan, és emiatt, az utolsó lapokat fogcsikorgatva olvastam. Nem tudtam megkedvelni. Kutulun hamar az olvasó szívébe nyeri magát, zabolátlan vadsága egy nagyon intelligens nőt takar, akinek a megtervezett házassága a feje fölött lebeg, ami a szabadsága elvesztésével jár.

Nagyon tetszett a könyv, és örülök, hogy elolvastam bár kicsit késve a megjelenéséhez képest.
10/10
Kiadó: I.P.C.
Kiadás éve: 2015
Terjedelem: 428 oldal
Fordította: Popovics Ferenc

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések