Júliusban történt

Szerencsére a júliusom már sokkal jobb volt egészségügyileg, mint az előzőek. Habár minden tervezett utazásunkat visszamondtuk mégis vártam, hogy jó idő legyen, és kimozduljak a lakásból. ;-) Ez persze nem igazán jött össze, de legalább volt időm olvasni. :D

Júliusban 10 darab könyvet olvastam, és szerencsémre mind jobbnál jobb volt.

Cixin Liu: A halál vége
Befejeztem a kínai sci-fi trilógiát, és jelenem tud ez az író írni. Még az első rész nem is volt olyan vastag könyv, de a második és a harmadik megduplázódott. :D Ennek köszönhetően a harmadik rész már 804 oldal volt.

Susan Abulhawa: Az ég és a víz kékje
Egy csodálatos, megható és nem utolsósorban vért forraló regényről van szó. A palesztin emberek hétköznapjait és szenvedéseit bemutató könyvről van szó, ahol egy kis misztikum is felbukkan. Ez a rendhagyó családregény megpróbálja felhívni a figyelmet a palesztin népre.

Joanna Courtney: A véres királyné
Shakespeare királynéi sorozat első kötetével ismerkedtem meg, amiben Lady Macbeth és Lady Sibyll életét jelenítette meg párhuzamosan az írónő. Mindkét nővel esküvőjük előtt találkozhattam, és végigkövethettem az életútjukat. Érdekes és izgalmas életútról van itt szó, van itt bosszúállás kérem szépen.

Johanna Sinisalo: A Nap Magja
Képzelj egy olyan országot, ahol a nőket osztályozzák még gyermekként, és az a cél, hogy eloi legyél, ne morlock, mert eloiként feleség lehetsz, míg a másiknál csak dolgozó. Ebben az országban az egészség nagyon fontos, ezért minden tiltott ami esetleg tönkretenné az emberi szervezetet. Még a chili is egyebek között. Brutális, megdöbbentő társadalom, és remek sztori.

Jane Harper: Aszály
Szintén egy sorozat első kötetéről van itt szó (Aaron Falk), ami a Ausztráliában játszódik. A poros, és forró Kiewarrában szörnyű tragédia történik, amiről később kiderül, hogy brutális gyilkosság. Falk szövetségi ügynök érintve van az esetben, hiszen a rég nem látott barátját és annak a családját ölték meg. A forró és rendkívül száraz kisváros utcáit jártam én is, és teljesen átéltem a nyomozó lelki vívódásait. A feszes cselekmény egy igazán jó krimit takar.

Martha Wells: Mesterséges sors
Az Öldöklő naplók második részét is elolvastam, amiben visszatér kedvenc BiztEgységünk. Vicces nagyon rövid történetről van szó, de mindenképp el kell olvasni. 

Deborah Feldman: Unortodox
Bepillantást nyerhettem egy igazán zárt zsidó közösségbe, ahol szabályok tengere köti gúzsba az embereket. De Deborah élni akar, és megpróbálja a lehetetlent, elszökni a közösségből. 

Emmi Itäranta: A tiltott álmok városa
Nem tudom mennyire ismerik az írónőt, de én nagyon szeretem a munkáit. Már az előző regényével is elkápráztatott, és a mostani is tetszett. Van egy sziget ahol a főszereplő Eliana szövőnőként dolgozik. Ezen a szigeten "kasztokban" élnek az emberek, és a sziget irányítását a tanács végzi, akik már régóta tűzzel és vassal irtják az álomlátókat. De kik is ezek az emberek? Tényleg ők hordozzák a pusztító kórt? Eliana kénytelen kideríteni az igazságot, ha életben akar maradni. 

Bájos, romantikus történet, ami tökéletesen kikapcsol olvasásakor. A szokásos múlt és jelen szálas cselekmény hamar kitalálható, de ettől még élvezhető a könyv.

Egy gyöngyszemet találtam!! 1499-ben járunk a friss Spanyolországban, ahol a mórok szisztematikus áttérítése, vagyonuk elkobzása történik. A Banú Hudalj család még éli a megszokott életét, de a családfő tudja, hogy lépni kell, a család élete a tét. Míg elkábítja az olvasót a keleti illatok, és ételek, a háttrében szörnyű népirtás történik. 

Hiro Arikawa: Az utazó macska krónikája
Szintén egy csodálatos könyvről van szó. Különleges atmoszféra, egy hihetetlen macska, és egy utazás ahol megszakad az embernek a szíve.

Beatriz Williams: A nyári feleségek
Három idősík, rengetek titok jellemzi ezt a történetet. Adott egy sziget ahol a gazdagok nyaralnak, és a szigeten élők kiszolgálják őket. Mindenki mindenkit ismer, a pletyka az egyedüli örömforrás, mégis a "gazdag társaság" összezár, amikor gyilkosság történik.

Július hónapban két könyvet vásároltam, mindkettő e-book. Stacey Halls: Familiárisok, és Eva García Sáenz de Urturi: A fehér város csöndje. Mindkettőről csak jókat olvastam, bízom benne, hogy nekem is tetszeni fog.

Ebben az évben most értem el az 50. olvasott könyvemhez, így úgy tűnik többet fogok olvasni, mint tavaly :-) Habár augusztusban már megyek dolgozni, így sokkal kevesebb időm lesz.

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések