2019 avagy eltűntem rendesen :-)

Ha a 2019-es évekről szeretnék beszélni, akkor a nagy eltűnésről mesélhetnék. Soha ilyen keveset nem voltam a blogon, mint 2019-ben. Ennek persze több oka volt/van.
Egyrészt rengeteg munkám van, és amikor egy kicsi szabadidővel rendelkezek, akkor inkább olvasok. Másrészt valahogy nem érzem magamban azt az erőt, hogy írjak a könyvekről, pedig azért ebben az évben is sikerült jó regényeket olvasni. Arról nem is beszélve, hogy a kevés szabadidőmben elkezdtem sorozatokat is nézni, hátha jobban ki tudom szellőztetni a fejemet.

Na de vissza a könyvekhez. :-)
2019-ben 65 db könyvet olvastam el, ami 26.900 oldalt jelent. Toplistát nem akarok írni, de néhány kedvencről/különlegességről írnom kell.

Narine Abgarjan: Égből hullott három alma
Az év utolsó olvasmánya, ami akkorát ütött, hogy még most is kóválygok, és lázasan nézem, hogy miként juthatok el Örményországba. Gyönyörű szavak, hihetetlen történetek, emberi sorsok. Jaj, hogy mennyire szerettem volna én is ott lépkedni!!!!

Tommy Orange: Sehonnai
Annyiszor írtam már a blogon, hogy mennyire szeretem az "indiános" történeteket. Ez is egy ilyen könyv, bepillantást nyújt az indiánok problémáiba, beilleszkedési zavaraira, és még a mindig fennálló fajgyűlöletre. Szívfájdítóan érdekes regény.

Jón Kalman Stefánsson: A halaknak nincs lábuk
Annyi jót hallottam az íróról, hogy kíváncsi lettem rá, és milyen jól tettem! Izland zord, elhagyatott táján bontakozik a több generáción átívelő családregény. Kemény emberek, akik nemcsak a  természettel birkóznak meg, hanem az épp aktuális gazdasági, társadalmi problémákkal is.

Peter F. Hamilton: Álmodó Üresség
Ajaj, amit ez az ember ír, arra én mindig vevő vagyok. Úgy tud, de úgy tud űroperát írni, hogy az olvasónak elfacsaródik a szíve amikor véget ír. Pedig itt is 702 oldalról volt szó, mégis nem érezhető. A Nemzetközösség-univerzumban ismét történik valami, valami sötét és halálos. Még egyenlőre csak megismerhetjük a főbb szereplőket, a játékosok felálltak a táblára, és a következő részben pedig remélhetőleg össze is csapnak.

Cixin Liu: A háromtest trilógia
A kínai sci-fi világába ennek az írónak a segítségével jutottam el. Más, mint amit megszoktunk, a kínai társadalom, hatalom visszacseng a lapokról, nekem tényleg tetszik a trilógia. Már csak a 3. részt kellene elolvasnom.

Nathan Hill: Nix
Mennyire zakkan meg egy gyerek attól ha az anyja elhagyja? Egyáltalán erre a tettre van mentség? A főszereplő Samuel Andresen-Anderson erre keresi a választ, miután az életét megkeserítő kudarcokat erre a tragédiára vezeti vissza. 

Joseph Boyden: Három nap az út
Húú, az első világháború idején játszódó történet két indián származású fiú életét meséli el, akik részt vesznek a háborúban. A visszaemlékezés alatt nemcsak a háború borzalmai jelennek meg az olvasó számára, hanem maga az indián lét Kanadában. Fájdalmasan brutális regény!

Az írónő az előző könyvével is levett a lábamról, ez a regénye is nagyon tetszett. Nagyon jó történetmesélő, teljesen magunk elé tudjuk képzelni a szereplőket, és érdekes társadalmi kritikát fogalmaz meg itt is, ugyanúgy ahogy az első könyvében is.

Három idősíkon játszódó környezeti katasztrófa. Képzelj el egy olyan világot ahol nincsenek méhek, ahol kézzel porozzák be a növényeket. Elképzelted? Hinnéd, hogy nem is állunk ettől olyan messze?

Itt is kedvencet avattam. Kedves történetek az időutazás körül, ahol valójában az emberi sorsok a fontosak.

32 db könyvet vásároltam, ami nagyrészt ekönyv volt. A megvásárolt könyvek közül 18 db-ot, azaz 56%-át nem olvastam el, ez azért elég szomorú, hiszen  azért vettem meg mert érdekelt.

Na akkor egy kicsit csak úgy a 2019-ről
Gyerkőc továbbra is vív, mellette rajzol, és úgy tűnik előbb-utóbb döntenie kell melyiket fogja igazán komolyan venni. Úgy érzem a rajz lesz a befutó, tényleg nagyon tehetséges, sorra nyeri a rajzversenyeket. 
A hétvégi házunkba való kiruccanások annyira lecsökkentek, hogy nagyon szégyellem magam, mert így anyukámra maradt minden, neki kell rendbe tartania. Remélem jövőre többet tudunk kint lenni.

2020-as tervek? 
Jó lenne visszatérni ide, mert azért hiányzik ez a blog. Lehet, hogy kevesebb könyvet kellene vennem, ha nem fogom elolvasni minek tároljam. Szóval olyan nagy terveket nem akarok megvalósítani, csak tudjak olvasni továbbra is. ;-)



Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések