Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt a kávé kihűl

Jó ideje szemezgetek ezzel a kis könyvecskével, de a megvásárlására csak most szántam el magam. Nem egy nagy darab, "kézbeillő" méretével és kedves borítójával hamar a szívembe lopta magát. Az meg csak hab a tortán, hogy időutazásos regénykéről van szó, ami szintén a szívem csücske.
"Különös ​városi legenda terjed egy bizonyos Funiculi Funicula nevű kávézóról. Azt beszélik, ennek a kávézónak az egyik széke sokkal több, mint ülőalkalmatosság. Ha ráülsz, időutazásban lehet részed. Kívánságod szerint repíthet a jövőbe vagy a múltba. Te döntöd el, melyik irányt választod, de van néhány szigorú szabály, amit be kell tartanod.
1. Az időutazás során csak azokkal az emberekkel találkozhatsz, akik már jártak a kávézóban.
2. Bármit is csinálsz míg „odaát” vagy, a jelent nem változtathatod meg.
3. A kérdéses széken ül valaki. Mindenképpen meg kell várnod, amíg ő elhagyja a széket.
4. Nem ülhetsz át máshova, nem cserélhetsz széket.
5. Az utazás akkor kezdődik, amikor kitöltik a kávédat, és akkor végződik, amikor kihűl.
Ez még közel sem az összes szabály. Az emberek mégis késztetést éreznek rá, hogy ellátogassanak a Funiculi Funiculába, és kikérjék a hétköznapinak cseppet sem mondható feketéjüket. Ha tudnád, hol van ez a hely, te is betérnél? Sokan megtették, közülük most négy ismeretlen szívmelengető történetét ismerheted meg. "

Bevallom megkönnyeztem a történeteket, amit az elején nem gondoltam volna. Adott a 4 kis történet, amit keretbe foglal a különleges ablaktalan, múlt századbeli kávézó, és az időutazás. Erről az időutazásról mindenki tud, hiszen még az újságokba is megjelent, mégsem tolong senki a kávézóban, mert a szabályok korlátozzák az időutazást, sok embernek így nem éri meg használni, mert semmit nem lehet megváltoztatni a múltban vagy a jövőben. Akkor mégis kik azok, akik ráülnek erre a különleges székre? 
Az író nagyon kevés szereplőt használ a cselekményhez, de ezeket a szereplőket nagyon közel éreztem magamhoz. Történetük meghatott, szimpatikus alakjuk mélyen bevésődött az elmémbe, és nem hagytak nyugodni. Ott akartam lenni velük, a történetük részesévé szerettem volna válni! És itt van a bája ennek a könyvecskének, a hétköznapi emberekkel akiknek a problémáit magunkévá tudjuk tenni. 
Maga az időutazás technikai részéről semmilyen információt nem kaptam, és ez egyáltalán nem zavart, sőt! teljesen természetesnek vettem. Ez pont így jó, mert nem az időutazás a lényeg, hanem a szereplők lelke. Én kedvencet avattam. Szóval aki igazán egy lélekmelengető könyvet szeretne, ne habozzon gyorsan olvassa el ezt a 4 kis történetet.
10/10
Kiadó: Kossuth
Kiadás éve: 2018
Terjedelem: 250 oldal
Fordította: Béresi Csilla

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések