Daryl Gregory: Mind remekül megvagyunk (GABO SFF Zsebkönyvek 2.)

A GABO SFF nagy fába vágta a fejszét, elindított egy zsebkönyvsorozatot. A kötetek 120x180 mm méretűek, és puhafedelesek. Sci-fi és fantasy történetek kerülnek ezekbe a kis könyvecskékbe.
Rögtön felkeltette az érdeklődésemet az első két kötet, hiszen ki ne szeretne viszonylag gyorsan befejezni egy könyvet, miközben rendesen megmozgatja az olvasó agytekervényeit. Persze a kisregényeknek meg van a hátulütőjük is, vajon elegendő információt tud közvetíteni, fel tudja kelteni az olvasó figyelmét, ki tud bontakozni a cselekmény? 

Daryl Gregory írásait eddig nem ismertem, és bevallom a könyvecske fülszövege sem keltette fel olyan nagyon az érdeklődésemet. De mivel a sorozat második részéről van szó, ezért bizalmat szavaztam neki. Milyen jól tettem!

A kisregény forma miatt szinte azonnal a cselekmény sodrásába kerültem. Adott hat ember, akik közül egyik dr. Sayer, a pszichológusnő, aki egy csoportot hoz létre, amiben olyan emberek találkoznak, akiket az átélt trauma miatt a társadalom nem ért meg, dilisnek tartja őket. Harrison a Szörnydetektív, aki egy gyerekkönyv hőse, a tolószékes Stan, akit fiatal korában majdnem felfalt egy kannibálcsalád, Gréta, aki úgy néz ki, mint egy fiatal emós, Barbara, a középkorú háziasszony, akit elkapott egy Csontmetsző, és Martin, akinek a szemén mindig rajta van a szemüveg. Sérült emberek, hiszen meglátták a pokol egy szegletét, és többet láttak, mint az egyszerű emberek. Képesek lesznek a csoportterápián megnyílni, esetleg meggyógyulni? 

A váltott szemszögek miatt úgy éreztem jobban megismertem a szereplőket. Mindegyik története bizarr és fura, először tényleg azt hittem, hogy egy pszichoanalízis kellős közepébe kerültem, de aztán kezd minden összeállni, és jelentkeznek a fantasy elemek. Nagyon izgalmas a történet, szinte faltam a sorokat, hogy minél hamarabb kiderüljön az igazság. Az író tényleg nagyon jól fenn tudja tartani az izgalmat, egészen a végéig, amikor egy nagy sóhajjal tudtam csak letenni a könyvet. Kár, hogy ilyen rövid volt, habár tudom, hogy ha hosszabb lenne a cselekmény, nem tudta volna ilyen feszesre írni. 
Bár váltott szemszögeken keresztül ismertem meg a csoport tagjait, a főszereplő Harrison, aki valószínűleg a legtöbb tudással rendelkezik az összes közül, és talán a legerősebb mentálisan is. Igazából nem tudtam azonosulni senkivel, túl brutális az egész, de mégis együtt csapatként közel kerültek hozzám.
A borító zseniális, tökéletesen illik a cselekményhez. Nem tudok, és nem akarok hiányosságokat mondani a könyvről. Nálam telitalálat volt.
9/10
Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2017
Terjedelem: 208 oldal
Fordította: Novák Gábor

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések