Ernest Cline: Armada

Le kell szögeznem, hogy én nem olvastam Ernest Cline-tól a Ready Player One című könyvét, függetlenül attól, hogy itt csücsül a polcomon. Egyszerűen kimaradt az életemből, és az Amada megjelenésekor már időm sem volt bepótolni a hiányosságomat. Viszont úgy gondoltam, hogy talán az Armadának jó is lesz ha nem ismerem a "nagy testvért", mert így nem hasonlíthatom össze a két könyvet.

Zack Lightman éli az átlagos életét a kisvárosi Amerikában, ahol szinte semmi sem történik. Az egyhangú életébe csak a videojátékok hoznak valami izgalmat, na meg az apja hagyatéka. Zack nem ismeri az apját, mivel még csecsemő korában elhunyt egy balesetben, azóta az anyjával él együtt, aki halálra dolgozza magát a helyi kórházban. A srác kisebb álomvilágban él a barátaival együtt, mindennap órákon át a kedvenc játékukat nyomják, és egyszer BUMMM...megjelenik az Armada játékból egy ellenséges űrhajó az iskola felett. Zack el sem akarja hinni amit lát, azt gondolja ugyanúgy járt ahogy az apja, aki "kisebb" összeesküvés-elméletet gyártott a videojátékokról. Vagy mégsem az? Az egyébként tök unalmas fiúból egy csapásra a világ megmentője lesz, de amíg ezt eléri jó néhány kalandba lesz része.

Nos, végig a könyv olvasása alatt valami őrületes hullámvasúton éreztem magam. Egyrészt voltak részek, amikor halálra untam magam, és Zacktől a falra másztam. Másrészt a regény vége felé már begyorsulnak úgy a dolgok, hogy kezdtem élvezni a könyvet. Rocker lelkem szárnyalt a felsorolt számok miatt, bizony-bizony néha elcsábultam, és meghallgattam egyet-egyet. 
Maga a cselekmény halálosan egyszerű, és szórakoztató lenne, ha nem vártam volna valami pluszt, valami mélységet, amivel levett volna a lábamról. De nem vett, mert még elgondolkozni sem tudtam a sztorin, mert nem volt min gondolkodni, annyira egyszerű. Zack pörög, megdöbben, tudomásul veszi, és pörög, meg lövöldözik, és általában nyer. Nem érzem a világ kidolgozottságát, habár ha az egyszeri könnyed szórakozás volt a cél, akkor teljesült. Viszont mély nyomott nem hagyott bennem. Persze itt is volt "üzenet", Cline meglepően jól érzékelteti az emberiség hibáit, gyarlóságait. 
Valószínűleg nem volt jó, hogy annyira hypolták az Armadát, mindenki valami nagy durranásra számított beleértve engem is. Sajnos én nem kaptam meg. :-(
7/10
Kiadó: Agave Könyvek
Kiadás éve: 2015
Terjedelem: 368 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések