Rozsnyai János: A táltos keresztje

Szerencsére Rozsnyai Jánost megihlette a kis alföldi falu határában található Kunkereszt, és így egy újabb magyar szerzővel bővült hazánk történelmi regényeket író közössége. Külön örültem annak, hogy egy igazán izgalmas korba helyezte regénye főszereplőit, hiszen II. András kora Magyarország egyik meghatározó korszaka. 
Mindig érdekelt, hogy mi mozgatta azokat az embereket, akik a Szentföldre mentek harcolni. A hit vagy a zsákmány? Ebben a történetben a főszereplő várjobbágy Ketelnek a zsákmány szerzés dobogtatja meg a szívét, persze még megszeretne szabadulni a bűnétől is, amit egy ártatlan lányon és az apján követett el. Ura, Makó bán seregével elindul Jeruzsálem felé, és az úton igaz barátokra lel Vadász, és Bölény személyében. Együtt hihetetlen kalandokban vesznek részt, és az egyszerű várjobbágy a harcoláson kívül megismeri önmagát is.

A cselekmény nagyon gyors folyású, a főszereplők az egyik kalandból a másikba esnek. Ezért kidolgozatlan a cselekmény mellékszálai, mintha az író ömlesztve beledobálta volna az eseményeket a könyvében, pedig annyi érdekes dolog történik, mégis olyan kevés információt kapunk. Mintha egy gyorsan pergő filmet néznénk, és a háttér elmosódva jelenne meg. Engem ez nagyon zavart, ráadásul a főszereplő Ketel személyét ellentmondásosnak éreztem. Nem tudtam megkedvelni a nagydarab fiút, csak a könyv utolsó lapjain változott meg annyira, hogy a viselkedését valahogy elfogadtam.
Elvileg több szálon fut a történet, de annyi minden van belesűrítve egy-egy szálba, hogy nekem összefolyt az egész. Úgy érzem, hogy még két kötet kitellett volna a cselekményből. 
Tetszett, ahogy az író beleszőtte az ősi magyar hitet a könyvébe, hitelessé tette a szereplőket. Nagyon sok véres harc jelenik meg a lapokon, de ezt ellensúlyozza a humor, és az ízes, régies beszéd, ami fel-feltűnik a sorokban. A csaták leírás izgalmas, olvasás közben teljesen beleéltem magam.

Nem bántam meg, hogy elolvastam Rozsnyai János művét. Bár találtam benne hibákat, mégis kellemesen kikapcsolódik tőle az ember. 
6/10
Kiadó: Atlantic Press
Kiadás éve: 2013
Terjedelem: 446 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések