Andrzej Sapkowski: Vaják - Az utolsó kívánság

Ha azt mondom, hogy a vak szerencsének köszönhetem, hogy elkezdtem olvasni a könyvet, akkor nem túlzok. De milyen szerencsés vagyok!! Mert egy igazi gyöngyszemet olvashattam el.

Már az első oldalak beszippantják az olvasót, és egyre többet szeretne megtudni Sapkowski világából, na meg a Ríviai Geraltról. Geralt nem más mint egy Vaják. Bevallom én ezzel a megnevezéssel most találkoztam először. 
Geralt egy mutáns, mesterségesen átalakított ember, aki a kiképzés évei alatt valami mássá alakul át. Feladata nem más, mint az emberiség védése a szörnyek ellen. De ahogy a szörnyek egyre fogynak, úgy vész el a Vajákok megbecsülése is, mostanság szükséges rosszként elviselik az emberek. Geralt egy igazán titokzatos főszereplő aki gyilkológépként jelenik meg az első oldalakon, majd ahogy haladunk előre a könyvben, úgy ismerjük meg egyre jobban, és bepillantást nyerhetünk az emberi oldalára is. Szerencsére a titokzatosság ami körüllengi a Hősünket nem vész el, az író nem akarja lemezteleníteni az olvasók előtt.

Sapkowski világa lenyűgöző, mesterien szövi a szláv mitológiát a történeteibe, gyermekkorunk mesehősei jelennek meg a lelki szemeink előtt, csak kicsavarva, ijesztőbben. A könyvben lévő 6 novellafüzérben megismerhetjük Hófehérkét na meg a hét törpét, vagy a Szépség és a Szörnyeteget. Ezek a novellák jól kidolgozottak, és mindegyikben az emberi gyarlóságról olvashatunk egy-egy példát. Először engem zavart, hogy valójában novellákat kaptam amiket összeköt a jelenben játszódó történet. Később érthetővé vált, hogy miért így írta meg az író, és én így jobban megismertem a főszereplőt.

Számítógépes játék is készült a könyvből, de én még nem játszottam vele bár tervbe vettem, hogy kipróbálom. A játékról csak jókat olvastam, ami nem csoda, hiszen az alapjául szolgáló könyv is nagyon jó. Az meg csak hab a tortán, hogy a sorozat 3. kötete március 26-án jelenik meg Tündevér címen a PlayOn gondozásában. Egyszóval fantasy kedvelőknek kötelező darab! :D
10/10
Kiadó: PlayOn
Kiadás éve: 2011
Terjedelem: 288 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések