Tami Hoag: Sarah bűne

Dr. Matt Thorne egy bandaháború kellős közepén találja magát a saját kórházában, amiből csak súlyos sérülések  után kerül ki. A nővére magával viszi egy kisvárosba a saját panziójába, hogy ott próbálja kigyógyitani a sérüléseiből. Bár a férfi még mindig nagyon beteg, de nővérének sürgősen el kell utaznia. Testvérét az alkalmazottjára, az amis Sarah-ra bízza. Nem is gondolja, hogy ezzel a megbízással milyen érzelmi lavinát indít el.

Bevallom én azért kezdtem el olvasni ezt a kisregényt, mert érdekelt benne az amis Sarah. Hihetetlen, hogy főként Amerikában létezik egy olyan vallási közösség, akik elutasítják a technikai fejlődést. Számukra megállt az idő, életük középpontjába az Isten, a Biblia és a család áll. Általában földműveléssel foglalkoznak, és az öltözetük is egyszerű, régimódi. A 21. század embere hamar azt gondolja, hogy az amisok élete mennyire tiszta, és egyszerű. Pedig a valóságban keményen dolgozhatnak a földeken a régimódi technikával, és biztos nehéz lehet a világ hívásának nemet mondani. Legalábbis én így gondolom. Sajnos nem sok mindent találtam az amis közösségekről, de itt néhány mondatot lehet róluk olvasni.

Több információra számítottam a könyv olvasása során Sarah népéről. Valójában a regény egy kellemes és megható szerelmi történet, amiben az írónő azt feszegeti, hogy bűn-e a szerelem. Azt is meg kell jegyeznem, hogy nem éppen pozitívan állítja be az amisokat, pedig szerintem ezt mi nem tudjuk eldönteni, és mindenképp tiszteletbe kell tartanunk embertársaink választását. Igaz a könyv végén a szabad választás megjelenik, nekem mégis hiányzott valami végig az olvasás során. 
Igazán kellemes kis olvasmányt sikerült elolvasnom. A kevés szereplőket felvonultató kisregény, meseszép helyszínt kapott. Én is szívesen elmennék oda, és az a nyugodtság, egyszerűség engem is vonz. Néha én is megszöknék a világ elől, de őszintén szólva néhány hét után már a város hiányozna. Ettől függetlenül az olvasó elgondolkozik azon, hogy biztos a megfelelő helyen él-e, a megfelelő értékrenddel. 

A könyv borítója tetszetős, bár a kifestett lány nem tudom, hogy miként kapcsolódik Sarah-hoz. Az olvasó a regény végén akaratlanul elgondolkodik azon, hogy mi lesz a sorsuk a főszereplőknek. Nem mondhatnám romantikus alkatnak magam, de most a szívem mélyén el akarom hinni, hogy történhetnek még csodák.
8/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések