Gyerekkönyvek

A kislányom 2,5 éves volt, amikor először írtam a gyerekkönyvekről egy kis szösszenetet. Azóta eltelt néhány év, a gyerkőc most már 6,5 éves. A mese vásárlási lázam semmit sem változott, ebből kifolyólag lassan új könyvespolcot kell vennünk a gyerekszobába. Nem lenne ezzel semmi baj, de valahogy a kislányomat nem hatja meg a dolog, azt is mondhatnám, hogy abszolút favorit kedvenc mesesorozat mellé teljesen mindegy hogy mit veszek.
Na akkor nézzük nekünk mi tetszik, vagy kevésbé tetszik:

1. Bartos Erika: Anna, Peti és Gergő

Már a régebbi posztban is jeleztem, hogy a kislányom teljesen belebolondult a 3 gyerek történeteibe. Nem árulok zsákbamacskát, Macusnál ez az abszolút kedvenc sorozat. Még mindig! Amivel régebben semmi bajom nem volt, de tavaly óta van. Tényleg aranyos, kedves, a gyerekeknek fontos dolgokról szóló mesécskéket olvashatunk benne, de én úgy éreztem, hogy egy 5 éves lánynak már "komolyabb", hosszabb, nem annyira szájbarágós (elnézést) meséket kell olvasni. Ebből kifolyólag tudatosan mellőztem az Anna, Peti és Gergő történeteket az esti olvasáskor. Eleinte elég nehezen ment, de később rájött a gyerkőc arra, hogy anya annyira már nem szereti ezeket a meséket, és Ő sem kérte idővel. Én szárnyaltam, mert szerintem jobbnál jobb meséket ismertettem meg a gyerekkel. De idővel azt vettem észre, hogy igazi kedvenc mese nem alakul ki Macusnál, vannak olyan történetek amiket szeret, illetve vannak olyanok amiket kevésbé, és ne felejtkezzek meg azokról sem, amiket kategorikusan elutasít.
Miközben egyre görcsösebben próbáltam új mesékkel megismertetni, rájöttem arra, hogy vissza kell térnem a NAGY kedvenchez, ha azt akarom, hogy az esti mesék igazi esti mesék legyenek.

2. A nagy meséskönyvem




Egyszer egy élelmiszerboltban járva belebotlottam ebbe a meséskönyvbe, ahol a Grimm fivérek 10 meséje található. Annyira olcsó volt, hogy nem akartam hinni a szememnek. Persze azonnal betettem a kosaramba, és egyáltalán nem csalódtam a könyvben.
A Grimm meséket nem kell bemutatnom, több generáció nőtt fel rajtuk. Engem a mai napig elvarázsolnak a történetek, és sokkal jobban tetszenek, mint az átdolgozott Disney-s mesék. Macus sincs ezzel másként. A szép rajzok és a viszonylag nem hosszú mesék teljesen lekötik a figyelmét, miközben megismeri a klasszikus mese varázsát. Szerintem egyetlen gyerekpolcról sem hiányozhat a Grimm fivérek meséi!

3. Finy Petra: Maja tizenkét babája

Amikor belelapoztam a mesekönyvbe, és megláttam Szegedi Katalin rajzait, teljesen elámultam és azonnal beleszerettem a könyvbe. Maga a történet pedig megerősített abban, hogy jól tettem amikor a gyerkőc polcára megvettem.
Maja egy babák nélkül élő kislány, de a nagymamájánál megismerkedik a nagymamája 12 db elhanyagolt, mérges babáival. A kislány ki akarja engesztelni a babákat, és meg akarja ismerni őket. A különböző nációjú, és tulajdonságú babák történetei érdekesek, és még egy kis izgalmat is belevitt a cselekménybe az írónő, ami az én lányomnak már kevésbé tetszik, talán azért mert az "akció" hosszúra nyúlt, és annyira nem köti le az embert. Tényleg egy igazán igényes könyvet vehetünk a kezünkbe, és a hatéves lányom teljesen azonosulni tudott a szintén hatéves Majával.


4. Pom Pom meséi

Hogy kicsoda Pom Pom? Egy kedves kis szőrpamacs a faágon, ahol mindennap várja Picurt, hogy elkísérhesse az iskolába. Miközben ül Picur fején, egyre csak mesél, és a meséiben különböző lények jelennek meg, mint pl. Festéktüsszentő Hapci Benő vagy Gombóc Artúr. Gyerekkorom egyik kedvenc meséjéről van szó, az én generációm ezen a mesén nőtt fel. Sajdik Ferenc rajzai tökéletesen megvalósítják Csukás István gondolatait.
Látom a lányom arcát, ahogy a rajzokat nézegeti, miközben megismerkedik Pom Pom világával, ahol még egy kiöregedett sárkánynak is van helye. Talán nem az összes mese tetszik neki, de jó néhány igen. Nálunk a cél a teljes sorozat. ;-)


Sajnos vannak olyan mesekönyvek is, amik egyáltalán nem tetszenek Macusnak. Ilyen Both Gabitól a Hintarabló. Nem tudtam végigolvasni neki, számára unalmas. Érdekes, mert szerintem nem rossz kis mesekönyv. 
De ugyanilyen csalódás volt a lányomnak Berg Judittól a Tündér a biciklin, ami a Panka és Csiribí sorozatának 2. kötete. Az elsőt rendszeres olvasom neki, szereti a kis tündéreket, de valahogy a második részt nem kedveli.
Máté Angi nagyszerű és csodálatos könyve a Volt egyszer egy az én kedvencem. Macus nem szereti, túl gyerek még hozzá. Nem tudja értékelni az írónő csodálatos mondatait, meseszövését. Remélem néhány év múlva nála is a nagy kedvencek közé sorolódik.

Írhatnék még nagyon sok mesekönyvről, de azt hiszem akkor ez a poszt végtelen lenne. A célom az, hogy Macus minél több mesével megismerkedjen, és amikor már olvasni fog tudni, velem együtt kuporodjon a fotelba egy jó könyvvel a kezében.



Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések