Margaret Mitchell: Elfújta a szél

Egy Molyos esemény miatt vettem le ismét a polcomról ezt a könyvet. Már annyiszor olvastam, hogy szinte kívülről fújom minden sorát. 

Emlékszem, talán 10 éves lehettem, amikor a szüleimmel megnéztük a filmet a moziban. Olyan nagy hatással volt rám, hogy mai napig a kedvenc könyvem, illetve a filmem az Elfújta a szél. El akartam olvasni is, de abban az időben elég kevés példányt nyomtattak a könyvből (vagy túl sokan megvásárolták), és anyukám már nem kapott belőle. Nem sokkal később az egyik rokonlátogatás során észrevettem a könyvespolcon ezt a könyvet, és a pár napos látogatás alatt kiolvastam. Nem csalódtam benne, jobban tetszett mint a film, pedig csak 12 éves voltam akkor. Az általános iskolai barátnőmmel teljesen belebolondultunk az Elfújta a szélbe. Eldöntöttük, hogy ha leánygyermekeink lesznek, akkor Scarlettnek vagy Melanie-nak fogjuk nevezni. Nekem mindig is Scarlett volt a kedvencem, függetlenül az egoizmusától. Lenyűgöző az akaratereje!
A barátnőmmel mindketten azt vallottuk, hogy Ashley-be vagyunk szerelmesek, de a szívünk mélyén Rhett Butler volt eltemetve. A mai napig Rhett Butler az egyik férfiideálom, és sajnos az életem során (ezidáig) még egyetlenegy Rhett-es férfival sem találkoztam. Persze a rajongást elősegítette a film is, hiszen talán a legjobb színészeket találta meg Hollywood a szerepekre.

Margaret Mitchell kiválóan szemléltette regényében a letűnt déli világot, és az Észak és Dél háborúját. Gyermekként megdöbbentő, és félelmetes volt olvasni a háborúról, felnőttként ezt már izgalmasnak éreztem, és még többet szerettem volna tudni. Ennek a könyv hatására olvastam több történelmi könyvet az amerikai történelem eme szomorú éveiről.
Számomra még egy nagyon fontos pozitívumot tartalmaz a történet. Habár romantikus regény, mégis nem csöpögő (nekem) a szerelmi szál. 

A könyv cselekményét szerintem nagyon sokan ismerik, még azok is akik nem olvasták. Scarlett O'Hara Észak-Georgina Tara nevű ültetvényén él, és semmi más nem érdekli, csak az, hogy az összes fiatalember fejét elszédítse. Csak egyvalakibe szerelmes igazán, Ashley Wilkes-be, aki viszont az unokatestvérét, Melanie-t veszi feleségül. Scarlett tehetlen dühében Melanie testvérével veteti el magát, miközben kitör a háború. A két nő a háború alatt Atlantában él, ahol Rhett Butler gyakori látogatója lesz a hölgyeknek. Bár Scarlett azt hiszi még mindig Ashley-t szereti, mégis valahol érzi, hogy Rhett sem közömbös számára. A háború szörnyű szenvedést hoz a Délieknek, többek közt iszonyú szegénységet. Scarlett egyetlen célja, hogy megőrizze Tarát, ezért bármire képes. A szívét megkeményíti, eldönti, hogy az Ő családja soha nem fog éhezni. A mesterségesen kialakított keménység páncélján egyedül Rhett Butler képes áttörni, és egy új világba repíti a nőt. 
Közelről sem ilyen egyszerű a történet, tele van bonyodalommal és fájdalommal. Látjuk Scarlett-et gondtalan ifjú hölgyként, és a könyv legvégén megtört asszonyként. Nagy utat jár be, és mindig újat tanul, de a legfontosabbat csak akkor tanulja meg, amikor már késő. 
Én mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet. Szerintem nem hiányozhat egyetlenegy könyvespolcról sem.
10/10

Megjegyzések

Parfümblog üzenete…
:) annyira egyforma ízlésünk van:DD És szinte szó szerint ugyanígy voltam az Elfújta a széllel is mint te, tini koromtól imádat, megszerezhetetlen könyv, rokontól elkunyerálás, stb..azzal a különbséggel, hogy nekem mindig is Rhett Buttler tetszett, az egy tökös pasi:P
amilgade üzenete…
:D Na az biztos, hogy Rhett Butler az!
Szerintem vagyunk egypáran akiknek meghatározó könyv/filmélménye volt az a könyv. ;-)
amilgade üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
L üzenete…
Szeretem a történetet, de a könyvet nem olvastam végig, csak az első részt. Egyszer talán a kezembe akad a második is :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések