Susan Loois: Ház a Tatin utcán; Életünk a Tatin utcában





E két könyv előtt soha nem olvastam gasztro könyveket. Pár hónappal ezelőtt akciózták Stahl könyvtárában lévő könyveket, és kiváncsiságból megrendeltem Susan Loomis könyveit. Nincs összehasonlítási alapom ebben a műfajban. Nekem nagyon tetszett mindkettő. Ott voltam Susannal a piacokon, vele együtt szagoltam, vásároltam a zöldségeket és gyümölcsöket. Olvasás közben kedvet kaptam az ételek elkészítéséhez, majd amikor letettem a könyvet, akkor gondolkoztam el egy-két dolgon. Páldául azon, hogy ha nálunk egy egyszerű hétköznapi családnak főznénk meg ezeket a finomságokat (amiket Susan készít a családjának) bizony Darius kincse is kevés lenne a családi kötségvetésnek. Ez van! Arról meg nem is beszélek, hogy nálunk hiányzik az olyan piac, ahonnan friss, jó minőségű árukat vehetnénk. Ami piac nálunk van, onnan kiszorultak a kistermelők, így szintén a nemzetközi zöldségekkel, gyümölcsökkel találkozhatunk.
Ettől eltekintve a két könyv jó, olvasmányos. Susan Loomis és családja franciaországi letelepedését olvashatjuk, miközben finomabbnál finomabb ételeket készít el. Megnéztem Susan honlapját is, ahol csomó fényképet találtam az olvasó által is jól megismert kisvárosról.
Ha volna felesleges pénzem, és nem felejtettem volna annyit angolból, biztos beiratkoznénk egy Looomis féle főzőtanfolyamra.

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések