Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem

Mi a barátság? Mennyire van rá szükségünk?
Nőként fontosnak érzem a barátságot, és szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyszerű barátnőim vannak, akik tényleg ott állnak mellettem immár több mint 20 éve.

A Szikomorfán születtem regény nemcsak a barátságról szól, hanem a faji előítéletekről is a messzi Délen, ahol három leányzó köt életre szóló barátságot. Odette, akinek a bűn ronda ruháit a nagymamája varrja, Clarice, aki feketeként először látja meg a napvilágot fehér kórházban, Barbara Jean, akinek a fájdalmasan szép szépsége mögött borzalmas tragédiák lapulnak. A lányok véd és dacszövetséget kötnek egymással, nagy feltűnést keltve az álmos kisvárosban fiatalságok és összetartó erejük miatt. Ők a Supremes lányok, ahol megjelennek felfigyelnek rájuk.

Az író váltott idősíkon keresztül ismerteti meg az olvasóival a főszereplők életét, külön kiemelve Odette alakját, aki egy igazán meghatározó egyéniség. Állandóan arra gondoltam milyen jó lenne, ha az én életemben is szerepelne egy Odette, aki a háttérben figyelne rám, akire úgy számíthatnék, ahogyan Clarice és Barbara Jean számíthatott. 
A lányok élete nem egyszerű, hiszen az 50-es 60-as évek Amerikája nem arról volt híres, hogy a feketékkel jól bántak volna. Ráadásul a családi problémáikat is maguknak kellett megoldani, de ilyenkor jött a hármas, és összezárva megpróbálták a családi tragédiákat is túlélni. 
Keserédes hangulatú ez a regény, olyan szívkörnyéki fojtogató, lassan könnyező. Mégis melengető, hiszen Odette-nek köszönhetően, egy igazán erős, magabiztos, karakán nőt ismerhettem meg, aki mindig harcra és tettre kész. Akinek elhiszem, hogy meg tudja váltani a világot. Talán a karakterét átszövő cseppnyi misztikum is megerősíti az amúgy is határozott alakját.

Imádtam olvasni, belebújni a lapokba és a lelki szemeim elé képzelni a lányokat. Bár elég sok rossz éri a barátnőket, mégis pozitív életérzés fogott el. Ráadásul az író tökéletesen ábrázolja a kisváros pletykás asszonyait, ami széles mosolygásra késztetett.
Kedvenc könyvvé avattam a regényt, többek közt a nagyszerű karakterábrázolása miatt is. Mindenképp elolvasásra javaslom!
10/10
Kiadó: I.P.C.
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 384 oldal

Megjegyzések

Bea üzenete…
Nekünk is nagy kedvencünk ez a könyv!!! Jó olvasni arról, amikor másnak is legalább annyira tetszik. :)
amilgade üzenete…
:-) Egy kicsit hasonló az ízlésünk!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések