On Sai: Calderon avagy hullajelölt kerestetik

Szerintem kevés ember van aki nem kapja fel a fejét a könyv címe láttán. Ráadásul a borító is elég tetszetős ahhoz, hogy gondolkodás nélkül a kosárban teremjen, az meg csak hab a tortán, hogy elvileg sci-firől lenne szó. 

Calderon egy igazi főnemes, aki elvileg nem dolgozhat, de mit csináljon akkor amikor a felesége meghalt, és Ő képtelen öngyilkos lenni. Na nem az elszántsággal van baj, hanem állandóan megzavarják az öngyilkosság közben. Miközben vergődik attól a tudattól, hogy még mindig él, volt anyósa felhívja arra a figyelmét, hogy az anyagilag teljesen leégett Calderon temetési költségeit nem tudja majd állni. Persze ilyenkor egy igazi Úr megpróbálja előteremteni a temetéshez szükséges összeget, így jelentkezik másodkapitánynak egy hajóra. Csak épp kapitány lesz egy rombolón, úgy hogy valójában el sem tudja vezetni. Egyáltalán mi folyik itt az űrben, illetve a hajón?? Calderon egy Játszma kellős közepén találja magát egy igazán csinos, fiatal japán kadétlánnyal.

Be kell vallanom, hogy Calderon alakja az első néhány oldalon engem zavart. A folyamatos nyavalygása idegesített, de aztán ahogy haladtam előre a történetben, úgy bontakozott ki a humora, szarkazmusa. Kis idő múlva imádtam azokat a részeket amikor valakivel beszélgetett, mert olyan jó volt olvasni és nevetni rajta. Ebben a történetben igazán szerethetők a szereplők. Calderon tipikusan hölgyeknek írt főszereplő, az elején még kevésbé férfias, de később tipikus hősi szerepben találhatjuk. Van itt kérem szépen űrben játszódó csaták, nemesi bálok, azaz igazán színpompás helyszíneket talált ki az írónő. Hiába a különböző látszólag nem összeillő helyszínek, mégis maga a cselekmény így lesz teljes, és az olvasó egyáltalán nem zavarodik össze.

Nagyon jól szórakoztam a könyv olvasása közben, és azt sajnáltam, hogy olyan hamar végett ért. Amit még jobban sajnáltam az az, hogy valójában ez egy romantikus regény, és nem sci-fi. Pedig az írónő egy igazán ígéretes világot épített fel nekünk, csak az a baj, hogy a cselekmény során csak épp érinti ezt. Pedig engem tényleg érdekelne a Házak, a császár egyáltalán az a világ amiben játszódik a könyv. Remélem a folytatásban már több mindent megtudhatok ezekről.
8/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések