Ebook vagy papírkönyv?

Szeretem a könyveket, és igazi hörcsög módra rendesen be is tározom azokat. Nem egy nagy lakásban élek, így sajnos végessé vált a könyvespolcom. Meg kellett hoznom a döntést, hogy bármennyire szeretem a könyveknek az illatát, mégis elektronikusan kell megvásárolnom a regényeket. Szerencsére a legtöbb engem érdekelt könyvet ebookban is kiadják. Arra is rájöttem, hogy ha esténként böngészek a könyves blogok között, és valami megtetszik, akkor akár azonnal meg is vásárolhatom, letölthetem. Bevallom ez nekem nagyon bejön, rendszeresen éjszaka vásárlok, gondosan figyelve arra, hogy mindig elegendő pénz legyen az internetes bankkártyámon. ;-)

Tisztában vagyok azzal, hogy a neten kismillió illegális tartalomhoz lehet jutni, többek közt a könyvekhez is. Azt gondolom, hogy mindenkinek el kell jutnia arra a szintre, amikor felfogja, hogy nem mindig jó az ingyenesség, mert nem biztos, hogy a kiadók túlélik a sok illegális letöltést. Ha nem élik túl, akkor nem lesznek jó könyvek, nem fejeződnek be a sorozatok. 

Mint a legtöbb ember én is megnézem hova teszem a pénzem. Megpróbálom minél olcsóbban beszerezni a várva várt regényeket. Onnan vásárlok, ahol a legolcsóbb, ahol a hűségemért kapok valami pluszt. Mivel egyre több ebookot veszek, egyre jobban bosszant, ha nem tudok hozzá jutni a várva várt könyvhöz, mert később jelenik meg elektronikusan. Értem én, hogy így próbálják elérni azt, hogy papír alapon vegyék meg többen, de én mint rajongó az idegtől nem látok szét, hogy akár 1 hónap múlva kerülhet az olvasómra. Azt meg csak halkan mondom, hogy a torrent oldalakra 1 hónap alatt simán kikerülhet még úgy is, ha hivatalosan nincs digitalizálva. Akkor meg minek kell várni?? Nem hiszem, hogy többen fogják megvenni papíron, max ha nagyon rossz lesz a kritika, akkor elektronikusan 1 hónap múlva már a kutya sem fogja megvásárolni, míg a megjelenéskor rárabolnának. Én legalábbis így gondolom.

Tudom, hogy nem éri meg az elektronikus könyvpiac, de azt baromira nem szeretném, ha lassan de kivonulnának erről a piacról a kiadók. Mert mint már fentebb megjegyeztem, nem férek a könyvektől, de szeretnék vásárolni és nem könyvtárból kölcsönözni. Megoldás erre csak az lenne, ha senki nem töltene le semmit illegálisan. Ettől mi magyarok szerintem elég messze vagyunk, sajnos. Így csak szurkolni tudok, hogy mégis lesz új ebook, nem adjál fel a kiadók. (Mert ha mégis, én istentelenül dühös leszek, ami persze senkinek nem jelent semmit)

Még így a végén azt meg kell említenem, hogy az meg különösen fáj, hogy úgy tűnik, ha valaki ebookban szeretne vásárolni, és erről hangot is ad, akkor magyarázkodnia kell, hogy én megveszem, nem csak úgy letöltöm, mert mindenki azt feltételezi róla, hogy tuti lopja a könyveket. Most komolyan csatoljam a fotót a rendeléseimről??

na mindegy, ez csak úgy írtam...

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések