Dot Hutchison: Pillangók kertje

Még tavaly a Könyvmolyképző adventi akciójában vettem meg ezt a könyvet A testolvasó-val egyetemben. Bevallom nekem A testolvasó fülszövege és beleolvasója sokkal jobban tetszett, mint a Pillangók kertjéé. Igazából ez a könyv azért landolt a kosaramba, mert 2 db könyvtől ingyenes a szállítás. ;-)


Victor Hanoverian és Brandon Eddison FBI ügynököknek kell kihallgatni és felgöngyölíteni azt az ügyet, amiben egy csomó fogvatartott lányt szabadítanak ki egy titkos kertből. Ezeknek a lányoknak brutálisan szép, és részletgazdag pillangószárnyas tetoválás található a hátukon, amiből nincs egyforma. A lányok szemlátomást rettegnek és nem beszélnek az ügynökökkel, úgy tűnik közöttük van egy vezér, akire hallgatnak és figyelnek. A két ügynök kiemeli ezt a lányt a csapatból, és megpróbálják kihallgatni, hogy végre kiderüljön mi is történt velük. 
Maya a kezdeti ellenállás után lassan beszélni kezd, és olvasó előtt megelevenedik egy zsigerien gonosz férfi, a Kertész alakja, és a mesterséges világa, a Kert. 

Te jó ég!!! Hogy én mennyire élveztem ezt a regényt!!! A cselekmény szála ide-oda ugrik az időben, hiszen Maya nemcsak a Kertről és a Kertészről mesél, hanem megismerjük maga a lány életét is. Én is úgy jártam, mint Victor az FBI ügynök, aki először arra kíváncsi, hogy Maya esetleg nem egy beépített embere a Kertésznek, aztán ahogy fokozatosan kiderül, hogy mit csinál a férfi a lányokkal, ugyanúgy elborzadtam, majd tehetetlen dühöt éreztem, hogy a világban ilyen beteg emberek is élhetnek. 
A feszes tempójú történet végig fenntartja az izgalmat. Faltam a sorokat, hogy minél hamarabb megtudjam, hogy mi történt a lányokkal, és hogy tudták kiszabadítani őket. Maya elbeszéléséből nemcsak Viktor érzi, hogy valamit elhallgat, hanem az olvasó is. Folyamatosan gyártottam a teóriákat, hogy mi lehet az, amit Maya nem mond el. 
Igazából a szereplők közül csak Maya alakja van rendesen kidolgozva. A többiek a háttérben maradnak, hiszen ahogy bekerültek a kertbe, úgy kaptak nevet és pillangószárnyat, elveszítve az addigi igazi életüket, és belekényszerülnek egy képmutató, félelemmel és halállal teli világba, ahol túl kevés az idő és túl sok a borzalom ahhoz, hogy megismerjék  egymást a lányok.
Beteges, szigorú világban élnek, ahol a szabályok felrúgása egyenlő a halállal. A lányok/pillangók rövidke életükbe a Kertész megpróbál valami boldogságot is bevinni, de ettől még morbiddá válik a történet. Úgy tűnik ebből nincs kiút, de valami illetve valaki repedéseket okoz a Kertész jól megtervezett Kertjének a falán.

Azt hittem 10 pontos lesz ez a regény, de sajnos mégsem. A könyv végét mintha csak összecsapták volna, a szabadulás számomra túl elcsépelt, és túl kiszámítható lett. Ráadásul a magyarázat is suta, mintha az írónő maga sem tudta volna eldönteni, hogy akkor miért is ilyen vagány Maya. Kár érte.
9/10
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2017
Terjedelem: 368 oldal
Fordította: Komáromy Zsófia

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések