Jane Corry: A férjem felesége

Mostanában pszicho-thrillereket olvasok, egész jól szórakozok rajtuk. Ez a könyv is azért került a várólistámra, mert az említett kategóriába tartozik.

A fiatal ügyvéd, Lily, alig tér vissza a nászútjáról, amikor egy különleges esetet adnak neki. Egy gyilkost kell védenie, aki már a rácsok mögött van különleges kegyetlenséggel elkövetett gyilkosságért. Lily tehetetlenül figyeli, hogy a látogatások alkalmával egyre jobban vonzódik a furcsa ügyfeléhez. Már csak egy cél lebeg a szeme előtt, hogy felmentse a férfit, illetve dülőre jusson a házasságával kapcsolatban.

Carla egy édes kislány, akit elhanyagol az édesanyja és annak a ritkán látott barátja. Az iskolában mindenki gyűlöli az olasz származású, szegény lányt. Egyre jobban szenved a gyerek, de senki nem veszi észre a problémáit.

Mi köze van egymáshoz Carlának és Lilynek? Milyen következményei vannak az elhallgatott titkoknak? És nem utolsó sorban milyen következményei vannak a rossz döntéseinknek? 

Így olvasás után néhány órával már talán tárgyilagosan tudom értékelni ezt a regényt. Először is le kell szögeznem, hogy szerintem ez a könyv nem egy pszichothriller, de még krimi sem.  Ezért nagy csalódást okozott nekem. Viszont ha eltekintek attól, hogy mit vártam, és csak azt nézem, hogy mit kaptam, akkor egy egész jó családregényszerűséget olvashattam. Csak én nem ezt szerettem volna olvasni...

Lily és Ed házassága eleve kudarcra hivatott, hiszen rövid időn belül házasodtak össze, ráadásul Lily kamaszkori traumáját a mai napig nem tudta feldolgozni, és úgy tűnik Ed is csak el akarja felejteni a régi barátnőjét. Már a nászút sem úgy sikerül, ahogy a nő szerette volna, és Lily új munkája csak fokozza az ellentétet a két ember között. Bár végig titkok övezik a szereplőket, igazából hamar rájuk lehet jönni. Így azon sem lepődtem meg, amit Lily ügyfele mondott a tárgyalás végén. Annyira egyértelmű volt, ahogy az ügyvédnő viselkedése is a tárgyalás után.  A többiről ne már ne is beszéljünk. 
Igazából egy valamiben viszont tökéletes ez a regény. Az írónő sikeresen rámutat arra, hogy a hazugságok hova vezetnek, először csak kis füllentések magunknak, kegyes hazugságok, és észre sem vesszük, hogy az egész életünket behálózza a hamisság. Szintén tanulságos, amikor azt mutatja be az olvasóknak, hogy a bennünket ért traumákat fel kell dolgoznunk, ha kell segítséget kell kérni, de nem hagyhatjuk feldolgozatlanul, mert tönkretehet bennünket. 

Lelki tragédiák sorozatáról szól ez a regény, amiben egyetlen egy szereplőt sem tudtam megkedvelni. Mindegyik annyira sérült, és furán viselkedő, talán Lily az, akit egy kicsit közelebb engedtem magamhoz, de még Ő is annyira más. Carlától hidegrázást kaptam, Ed pedig egy igazi "tunyacsáp", aki mindenkibe keresi a hibát, csak épp saját magában nem. Bár nem vagyok igazságos vele, hiszen ha én élnék Lily mellett valószínűleg én is elveszíteném az inspirációmat. Van két ember akit összeköt a házasság, de kiegészíteni nem tudják egymást, csak kioltani. Borzasztó lehet így élni!!!

Egyszóval, aki szereti a családi drámákat, a lelki megpróbáltatásokat azoknak telitalálat ez a könyv. Istenem, de szerettem volna borzongani, egy kicsit ijedezni, gondolkozni a megoldásokon! De itt nem kellett. Kár, hogy krimi, és pszichothriller címkét kapott. Nem kellett volna.
7/10
Kiadó: XXI. Század
Kiadás éve: 2017
Terjedelem: 430 oldal
Fordította: Borbély Judit Bernadett

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések