Edelényi Kastélysziget (EZ+AZ)

Nyáron a gyerkőccel, a barátnőjével és anyukámmal elmentünk a L'Huillier-Coburg Kastélyba, azaz az Edelényi Kastélyszigetre. Jó néhány évvel ezelőtt figyeltem fel a teljesen tönkrement kastélyra, ahogy a lepusztult állapotában is méltóságteljesen állt Edelény központjában. Sajnáltam teljes szívemből, hogy egy ilyen nagyszabású kastélyt hagyunk az enyészetnek.
Szerencsére 2014-re felújították, de én csak idén látogattam el.

A parkolóból egy hídon keresztül lépünk a kastélyszigetre, ahol úgy érezzük magunkat, mintha egy másik városba, világba kerültünk volna. Mintha nem Edelénybe lennénk, a fák eltakarják a házakat, csak a kastély és a kastélykert marad a szemünk előtt, na meg a Bódva folyó.

A fák mögül pedig kilátszik maga a kastély. Gyönyörű látvány szerintem!!!!
A kovácsoltvas kapu meseszép. Rengeteg levendula az első kertben valami illatorgiát eredményez. Sajnos elég kevesen voltunk látogatók. De így családias lett az idegenvezetés. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az idegenvezetőnkről. A két gyereket bevonta a 1,5 órás vezetésbe. Végig figyelt rájuk, és még egy kastély logójával ellátott lapot is adott a lányoknak.

Már utaltam a kastély hányatott sorsára, ezért sajnos a kastély berendezése enyhén szólva is hiányos. De ezt kihívásnak vették az üzemeltetők. Olyan bemutatást kreáltak, ami modern és feledteti a bútorok hiányát.
Egy kb. fél órás 3D-s kisfilmmel kezdődik az idegenvezetés, ahol megismerhetjük a festőt, aki a freskókat készítette, és kis Ferust, a leendő tulajdonost. Azt kell mondanom, hogy ez a kisfilm kellően beleivódik az emberbe, és erre a kisfilmre építik a múzeumvezetést. De milyen jól teszik! Jókat derültünk az elefántot ábrázoló freskón, úgy hogy már ismertük a keletkezés történetét. És kis Ferust is a szívünkbe zártuk, olyannyira, hogy a lányok sokat beszéltek még róla, és beléjük vésődött az is, hogy Ő volt a kastély tulajdonosa. 

Na és Ludmilla kitüntetése élő rádióközvetítéssel, az valami fenomenális! Persze ehhez hozzájárulnak a fények is. És ne felejtsem el Ferus Facebook oldalát sem, ahol életének jelentős pillanatait láthattam. 

Egyszóval nagyon tetszett, és örülök, hogy eljutottam ide is. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Tessék megállni itt is, amikor Aggtelek felé mentek. Nem fogtok csalódni!!!

Edelényi Kastélysziget honlapja: http://edelenyikastelysziget.hu/kezdolap





Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések