Susan Ee: World After - Túlélők világa

Ha azt mondom, hogy csak egy kicsit voltam morcos a kiadóra amikor elnapolta a könyv megjelenését, akkor hazudok. Mert piszok mérges voltam, annyira beleéltem magam abba, hogy decemberben végre a kezembe foghatom. Ezzel szemben ez év (2015) áprilisában kopogott be vele a postás, amikorra már szétizgultam magam, újraolvastam az első részt, és különféle teóriákat gyártottam a folytatásra. 

A második rész ott folytatódik, ahol az első végett ért. Azaz Penryn lebénulva fekszik, és mindenki azt hiszi róla hogy halott. Hajmeresztő anyja és ijesztő húga kíséretében egyenesen törvényszerű, hogy "hirtelen" felébredése nem kis hisztériát vált ki az életben maradt emberekből. Komolyan mondom, hogy Penryn anyja megérne egy egész könyvet, annyira bonyolult és érdekes számomra. Az írónő fura családi háttérrel látta el a főszereplőnőnket, és teljesen érthetők azok a reakciók is, amiket Paige vált ki a túlélőkből. Egy szó mint száz, Penryn-nek meg kell birkóznia az előítéletekkel, a saját félelmeivel, és még segítenie is kellene az ellenállásnak. Képes lesz erre? Segítség nélkül biztos nem, ami onnan jön ahonnan nem is várta. Rafi kardja, az a néhány ellenálló, akik a lány mellé állnak biztos hátteret adnak Penryn-nek a testvére keresésére, és az angyalok elleni harcra. 

Lassan bontakozik ki a történet, egyre több háttérinformációt kapunk az angyalokról, Rafiról, és a skorpióhadseregről is. Érezhetően egyre felnőttesebb lesz Penryn, és egyre jobban átveszi a vezető szerepet. Na és Rafi! Ahol megjelenik a regényben, ott azonnal jobban ment az olvasás. ;-) Annyira erőteljes az alakja, hogy szinte életre kel a lapokon, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy sikeresen létrehozta az írónő az egyik legkarakteresebb férfiideált. Bár azt említettem, hogy folyamatosan kapunk információkat a világról, és a benne élőkről, mégis kevésnek éreztem. Több mindent szeretnék tudni az angyalokról, és félek hogy a befejező rész kevés lesz ehhez. Nekem még túl bonyolult minden, kuszák a szálak, és bevallom félek a befejezéstől. Félek, hogy mivé válik Paige, Rafi és Penryn, egyáltalán hihető lesz a befejezés? 

Egyébként még mindig érdekes ez a poszt-apokaliptikus világ, kellően megspékelve néhány szörnyűséggel és horror elemekkel. Paige története felkavaró, és gyomorforgató. Az az egészben a zseniális, hogy amikor már úgy érzed, hogy túl sok a fájdalom és a kegyetlenség, akkor megjelenik a humor is a lapokon, és átlendíti az olvasót a szebb, elviselhetőbb "világba". Du-Dam karakterei felolvasszák azt a rossz szájízt, amit egyébként a szánkban hagyna néhány színtér. 
Összességében ez egy jó második rész, ami felvezeti a harmadikat. Remélem arra nem kell majd ennyit várni, és minden kérdésemre választ fogok kapni.
9/10

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2015
Terjedelem: 384 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések