David Benioff: Tolvajok tele (...Szösszenet)

A második világháború gyerekkorom szerves része. Nagymamám és nagyapám rengeteget mesélt róla, én meg magamba szívtam minden emléket. Többek közt az oroszokról is, meg a dédnagyapámról és a lányairól. 

A nácik kegyetlen ostromgyűrűjében vergődő Leningrádban Lev Benyovot letartóztatják fosztogatásért, és egy cellába kerül Koljával, a jóképű fiatal dezertőrrel. Kivégzés helyett azonban elképesztő ajánlatot kapnak, hogy megmenthessék az életüket: egy tucat tojást kell keríteniük a Belbiztonság nagy hatalmú ezredesének, leánya lakodalmi tortájához. Mivel a városba már jó ideje nem jut be semmilyen utánpótlás, lakói elképzelhetetlen mértékben nélkülöznek, éheznek. Lev és Kolja nekivág a lehetetlennek – Leningrád kíméletlen poklában, sőt még az ellenséges vonalakon túl is kutatják a felbecsülhetetlen kincset.
Ebben a megindító, ugyanakkor mulatságos, egyszerre sziporkázó és hátborzongató regényben a második világháborúban átélt kalandok során egy fiú férfivá érésének ízig-vérig modern története is kibontakozik előttünk.
 

És elkezdődik a kaland, ami valójában harc az életért. Lev szemén keresztül megtapasztalhatjuk, hogy milyen egy ostromgyűrűbe zárt város, hogyan élnek és esznek az emberek. Milyen borzalmakon kell keresztülmenniük ahhoz, hogy megszerezzék a tucat tojást. Azt hinné az ember, hogy az a sok fájdalom ami ebben a könyvben van megrémíti az olvasót. De nem, mert Kolja alakja, vicces beszólásai és világfelfogása nemcsak Levet lendíti túl a fásultságon, a csüggedésen, hanem magát az olvasót is.
Érdekes volt számomra "orosz" szemmel nézni a németek támadását, és brutalitását. Valahogy hús-vér emberekké váltak a szemeim előtt, és nemcsak a nagyszüleim történetei maradtak meg bennem.

A két főszereplőt hamar a szívembe zártam, és végig izgultam a kalandjaikat, szurkoltam nekik, hogy túléljék a borzalmakat. Lev ügyetlenkedése, Kolja nagyszájúsága egymást kiegészíti, tökéletes párost alkotva. Végig szurkoltam nekik, hogy sikerüljön a lehetetlen küldetés.
Egy izgalmas, kalandokkal teli könyvet olvashattam. Nagyon tetszett.
10/10
Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 268 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések