Tracy Chevalier: Az utolsó szökevény

Ha azt mondom, hogy Tracy Chevalier eddig nekem nem okozott csalódást, akkor nem túlzok. Mindegyik könyvével elvarázsolt, olyan plusz élményt adva, amivel napokig, illetve hetekig feltöltve voltam. Egy ideje hiányoltam az újabb könyveit. Évekig nem találkoztam velük, éppen ezért örültem annyira, amikor megláttam Az utolsó szökevényt. Végre itt a várva várt új regény...

Honor Bright nővérével egyetemben az új világba tart, ahol nővére férjhez készül menni. A hosszú hajóút nagy megpróbáltatások elé helyezik a fiatal kvéker lányokat, de Honor nem is sejti, hogy valójában mi vár rá. Nővére elvesztése után egy szál maga áll a fiatal Amerika földjén az 1850-es években. Nemcsak a vad ország szokásai mások, de a kvéker közösség is rossz szemmel nézi az idegenből szalajtott lányt. Honor mindent megpróbál, hogy beilleszkedjen a számára ismeretlen közösségbe, de egy nőnek csak egyféle lehetősége van arra, hogy új életet kezdjen. Honor úszik az árral, miközben fogalma sincs arról, hogy mibe keveredik. Választania kell, új családja mellett marad, vagy segít a rabszolgaságból menekülő szökevényeknek. 

Úgy gondoltam, hogy Tracy Chevalier kényeztet engem. Kvéker közösség Amerikában, ahol tombol a rabszolgaság intézménye. Érdekes téma, amiből biztosan jó történetet lehet írni. Az első oldalaktól kezdve Honorral utaztam az új világ felé. Együtt gyászoltam vele, és éreztem magam egyedül. De aztán az írónő szokásos kemény, karakteres nő alakja valahogy nem jön előtérbe. Bár Honor mindent megpróbál, mégis cselekedetei kevésnek bizonyulnak. Nincs a történetnek egy meghatározó központi alakja, mert sajnos Honor alakja nem az. Azt hittem Donovan megjelenése hitelesebbé teszi az egész regényt, de Chevalier nem használja ki a férfiba rejlő erőt. Annyira kevés információt kaptam a kvékerek közösségéről, a szökött rabszolgák megsegítéséről. Minden egyes lap fordításakor azt hittem, hogy na most, a következő oldalon több információt kapok! De nem, és ez egy idő után fásulttá tett. Kár érte! Annyira vártam ezt a regényt...
7/10
Kiadó: Geopen 
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 316 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések