Dave Lowe: A hörcsögöm egy zseni

Nekem örök probléma, hogy a 8 éves lányom nem nagyon szeret olvasni. Rengeteg mesekönyvvel próbálkoztam, és csak egy vált be igazán, amit sajnos eddig még nem folytattak. Kezdtem kifogyni az ötletekből, amikor egy hipermarket könyvespolcán megláttuk A hörcsögöm egy zseni könyvet. Pont jókor jó időben voltunk, mert a lányom egy ideje nagy "hörcsög fan", így azonnal lekapta a polcról a meséskönyvet. Igaz, hogy fiú az egyik főszereplő (a másik természetesen a hörcsög), de ez a tény nem igazán zavarta olvasás közben, pedig egyébként erre nagyon morcos tud lenni. 

A mese főszereplője a kilencéves Ben, aki az utolsó gézengúz tette után büntetésként egy igazi, élő hörcsögöt kap anyukájától. Már a névválasztás sem megy egyszerűen Bennek, jókat nevetgéltünk a lányommal együtt, miközben ezt a részt olvastuk. Ben egy tipikus vagány kisfiú, aki persze nem nagyon szereti az iskolát, illetve a tanulást. De hirtelen segítséget kap a hörcsögétől, mert láss csodát, ez a höri beszélni tud, és ráadásul nagyon okos is. Innentől kezdve elindul az igazi kaland, csak győzze olvasni az ember.

Ez a mesekönyv tényleg a kis elsősöknek van kitalálva, a nagy betűméretével, rövid fejezeteivel, és az egyszerű mondataival. A történet sincs túl bonyolítva, könnyen érthető, talán az angol nevek kiejtésével lehetnek problémák. Nagy erkölcsi példálózás nincs benne, sőt! De Ben cselekedete számomra így lett hiteles. Bevallom én rengeteget nevettem rajta a gyerekkel együtt. Az egyik kedvenc részem amikor a hörcsög nemét deríti ki az apuka. (Halkan megjegyzem, hogy lányomnak le sem esett a poén) Na nem hiába inkább fiú könyvről van szó, de a lányok is bátran olvashatják.

A borítója igazán feltűnő, főként a sárga kör, amiben a fordító neve szerepel. Legalább így hamar észreveszi az ember. A rajzokat Mark Chambers készítette, amik annyira találóak. Természetesen nekünk a höri tetszik a legjobban, nagy kedvenc lévén. 

A legjobban annak örültem, amikor a könyv végén az előkészületben lévő folytatásokról olvashattam. Remélem ez a kiadó tényleg folytatni fogja a sorozatot. Az lenne a hab a tortán, ha Karácsony környékén meg is jelenne, vagy hamarabb...mondjuk azonnal, mert a lányom teljesen lázba jött ettől a mesétől.
9/10

Kiadó neve: Kulinária Kiadó
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 104 oldal

Megjegyzések

Szilvamag üzenete…
De jó, hogy írtál erről a könyvről, még nem is hallottam róla, de mindenképp keresni fogom. Nálunk is probléma volt, hogy a 9 éves kisfiamat mivel is tudnám olvasásra csábítani, úgyhogy én is rengeteg könyvvel próbálkoztam :), de most megtaláltuk az igazit. H.P. olvas és már a 2. részénél tart, én meg ez miatt rendkívül boldog vagyok. :) Most pedig a lányom következik :D
amilgade üzenete…
H.P.!!! Nem semmi, büszke lehetsz rá! :-) Nekem tavaly akarta elkezdeni, az első lapot én olvastam fel, de már akkor és ott feladta.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések