Dan Brown: Inferno

Nem vagyok Dan Brown rajongó. Egy könyvet olvastam tőle, a Da Vinci-kódot, amit egy tanítványom ajánlott és hozott el nekem. Bár tetszett, de igazából nem volt nagy hatással rám. Talán ezért nem került a kezembe ezidáig egyetlen más könyve sem. De most változtattam ezen, és elolvastam a legújabb könyvét, az Inferno-t.

Robert Langdon, a Harvard jeles szimbólumkutatója Firenzében egy kórházi ágyon ébred fel, és fogalmam sincs hogy került Olaszországba és a kórházba. Csak egy furcsa tárgyat talál a zakójában, ami talán választ ad a kérdéseire, de mire lassacskán feleszmélne menekülnie kell az orvosa társaságában, Sienna Brooks-szal. Egy izgalmas hajsza bontakozik ki, amiben Langdon és Sienna megpróbálja megfejteni a rejtélyt, amivel talán megmenthetik a világot egy katasztrófától.

Dan Brown hihetetlenül tudja keverni a valót a valótlannal, és ember legyen a talpán, akinek sikerül kibogoznia, hogy akkor mi is a valóság. Na de pont ez a cél, hiszen a krimi/kaland szál nem lenne ennyire izgalmas és hiteles, ha az olvasó nem gondolkozna el azon, hogy tényleg ebben van valami igazság. 
A könyvben fontos szerepet kap Dante Isteni Színjátéka, abból is a Pokol, olvasás közben megismerhetjük a sötét bugyrait, és valamelyest Dante-t is. 
Botticelli: Chart of Dante's Hell


A cselekmény jól felépített, és igazán bővelkedik fordulatokkal. Talán mert nem ismerem annyira az író műveit, engem az egyik fordulat igazán meglepett. Onnantól kezdve folyamatos vizsgálat alá helyeztem a szereplőket nehogy becsapjanak, de azért  még egyszer sikerült.
A helyszínek izgalmasak, és színesek. Kisebb művészettörténet túrán vettem részt, ami nem ártott, mert bizony elég nagy hiányosságaim vannak a művészetekben.
Brown mindig olyan témához nyúl, amiről az emberek így vagy úgy, de állást foglalnak. Engem kimondottan érdekel ez az erkölcsi dilemma, ezért izgalommal vártam, hogy mi lesz a csattanó. Nem lepődtem meg a befejezésen, egy idő után szerintem kikövetkezhető, de ettől függetlenül izgalmas és érdekes marad a könyv. 

Összességében elmondhatom, hogy enyhén felfokozott izgalmi állapotban szaladgáltam a főszereplőkkel a különböző helyszíneken, aminek következtében élveztem a regény olvasását. Az már bizonyos, hogy az írótól még egy könyvet elolvasok. 
9/10
Kiadó: Gabo
Kiadás éve: 2013
Terjedelem: 656 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések