Jodi Picoult: Egyszerű igazság

Miért szeretem Jodi Picoult könyveit? Mert mindig olyan témáról ír, ami nem hagyja hidegen az olvasót. Könyvei olvasása közben mindenki véleményt formál, felment vagy elítél, és pontosan ez adja meg azt a pluszt, amitől a szokásos kliséi mégis elfogadhatóvá válik.

Katie Fisher egy fiatal amis lány, aki titokban hozza világra gyermekét apja istállójában. A szülésben kifáradt lány elalszik, és mire felébred a gyermek eltűnik. Később megtalálják, de már halott a csecsemő. Az ügy felrázza az álmos kisvárost, hiszen egy amis közösségben történt ez a szörnyűség. Ráadásul Katie mindent tagad, még a gyermekszülést is, hiába bizonyítják ellenkezőjét az orvosok. Úgy tűnik a lányon csak egy jó ügyvéd segíthet, és szerencséjére a tágabb családban létezik is egy sztárügyvéd, Ellie Hathaway.

Szerintem kevés olyan ember van, akit ne érdekelne az amisok zárt világa. Sokat nem tudunk róluk, de azt igen, hogy elutasítják a modern technológiát, és keményen dolgoznak a gazdaságaikban. Ők az egyszerű emberek, ahol a tanulás nem számít fontosnak, de a becsület, az igazmondás igen. Éppen ezért fura, hogy Katie mindent tagad, egyszerűen egy amis nem hazudhat, és Ellie-nek mindent be kell vetni, ha fel akarja menteni a lányt. 

Sok embertől hallottam, hogy az Egyszerű igazság unalmas, hiszen egy amis farmon játszódik. Nem tudok egyetérteni velük, mert tény, hogy a cselekmény lassan folyik, de engem nagyon érdekelt az egyszerű emberek mindennapi élete és szokása. Az írónő odaröpített hozzájuk, megismerhettem a házaikat, vallásukat, gondolkodásmódjukat. Mindezek kárpótoltak, és már nem is éreztem a hiányát a gyorsabb tempónak. 

Ennek az amis világnak a szöges ellentéte kezdetben Ellie Hathaway, az ügyvédnő. Aki igazi nagyágyú a szakmájában 39 évesen. Lelkiismeretét háttérbe szorítva, mindent feláldozva a nyert ügyek oltárán próbál élni, miközben észre sem veszi, hogy valójában mennyire kiégett. De egy szakítás után esélyt kap arra, hogy megváltoztassa az életét. Beköltözik a Fisher tanyára, és megpróbálja megérteni Katie-t, és megmenteni a börtöntől. 
Picoult szembeállítja a két nőt, ennyire különböző karaktereket nem is lehetett volna találni. Ellie kezdeti ellenszenve Katie iránt lassan elmúlik, csak az olvasót nehéz meggyőzni, hiszen itt akárhogy is nézzük egy gyermek halt meg. Fel lehet menteni bárkit is, aki ilyet követ el? 
Nagyon kíváncsi voltam a szokásos Picoult féle csavarra, ami mindig az utolsó fejezetben jelenik meg. Sajnos ebben a könyvben már előre sejteni lehet a csavart, és a fentebb említett kérdésemre sem kaptam igazán választ. Ezektől eltekintve  egy érdekes könyvet olvashattam. Bevallom nekem ez jobban tetszett, mint a Gyere haza, így érdeklődve várom az új könyve megjelenését, ami idén ősszel történik. 
8/10
Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2013
Terjedelem: 484 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések