Sherry Jones: Aisha, a Próféta szerelme

Igazából nem sok mindent tudok az Iszlámról, de azt igen, hogy Mohamed Prófétának tényleg volt egy Aisha felesége, aki nagyon fiatalon került a háremébe. Bevallom ez kellően felkeltette az érdeklődésemet, és most végre elolvashattam a könyvet.

A regény Aisha-t mutatja be, akit 6 évesen a Prófétához adnak feleségül. Mivel gyereklányról van szó, ezért a szülei házába marad elzárva, hogy más férfi ne láthassa meg, ne kompromittálja Mohamed feleségét. Első vérzése után kerül át a férje házába, ahol már más asszony is volt. Innentől kezdve Aisha célja az, hogy hatun, azaz első feleség legyen.Az anyja példája megmutatta neki, hogy a hárem csak egy tagjaként kiszolgálhatja élete végéig a hatunt. Nehéz helyzetbe hozza Mohamed a gyermek feleségét, mivel folyamatosan hozza a házhoz az új feleségeket. 
Aisha-nak meg kell birkózni a vad, szabadságszerető természetével, hogy elfogadhassa a nők helyzetét a muszlim világban. Ez nem megy olyan könnyen mint szeretné, folyamatosan bajba keveredik az érzései miatt.

A könyvet úgy reklámozták, hogy világszerte botrány kísérte a kiadását. Ebből mennyi az igaz, nem tudom, de azt tudom, hogy Mohamed ebben a regényben egy kéjsóvár nagyapának van ábrázolva. Ha én az iszlám vallást követném, akkor ez nálam is kiverné a biztosítékot. 
Aisha szavai mesélik el a történetet. A gyermekből látjuk igazi nővé válni a Próféta kedvenc feleségét. A fiatalságából adódóan hibát halmoz hibára, bár egy bizonyos jellemfejlődést láthatunk a cselekmény során, mégis úgy érzem Aisha-nak nem sikerül felnőni a Próféta felesége feladathoz. 
Én szerettem volna többet olvasni az iszlám vallásról is, hisz a legfontosabb időszakban játszódik a történet. De néhány köztudomású történelmi tényen kívül sok új dologgal nem találkoztam. A csata jelenetek viszont tényleg tetszettek, meglepődtem azon, hogy a nők miként segítettek a férfiaknak. Aztán jött az iszlám, és ez a segítség is átalakult.

Összegezve: egy kellemes könyvet olvashattam, függetlenül attól, hogy Aisha-t nem tudtam megkedvelni. A hárembeli élet különleges világa jól megjelenik a lapokon. Mohamed igazi halandóként jelenik meg, az emberi gyarlósággal egyetemben, mint döntésképtelenség, sóvárgás. Nem bántam meg, hogy elolvastam, de a folytatását nem biztos, hogy megveszem.
8/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések