Amanda Foreman: A hercegnő



Ritkán fordul elő velem, hogy előbb a könyvből készült filmet nézem meg, és utána olvasom a könyvet. Most ez így sikerült. A filmipar ismét megmutatta, hogy lehet egy nagyszerű, egyedülálló könyvet kliséktől hemzsegő filmé alakítani. Persze akkor még nem tudtam. Most, hogy elolvastam Foreman regényét teljesen más képet rajzoltam Georgiana Spencer-ről.

A regény életrajzi regény, tele korabeli újságok, levelek, naplók idézésével, így sokszor azt hiszi az ember, hogy tényleg abban a korban van, amikor élt Devonshire hercegnője. Rengeteg információt ismerhetünk meg az aktuális politikai helyzetről, divatról, és társadalmi szokásokról. Megdöbbentő mennyire árnyaltan ábrázolták Georgiana életét a filmben, és milyen volt a valóságban. Engem sokkolt az életvitele!!! Fiatalon férjhez megy Devonshire hercegéhez, akivel ritkán sikerült összehangolódnia. Nem segít a házasságán az sem, hogy nehezen tud fiú örököst szülni, miközben igazi nagyvilági hölgy lesz, a társaság vezetője. Mint ilyen pozíció magával hozza a szerencsejátékot, a politikát, a divat diktálást és a végett nem érő éjszakázásokat. Hiába ünnepelt díva, belül egy könnyen befolyásolható, de jószívű teremtés marad. Talán ezért lesz olyan az életútja, amilyen végül lett.
Aki igazán szereti a száraz, tényekkel teli életrajzokat azok megtalálják a számításaikat a könyvben. Aki inkább a romantikát kedveli a filmet nézze meg. Nekem a képzeletbeli skálán megkapta a maximális (10) pontot!

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések